Het heeft zo zijn voordelen … gaan werken met het openbaar vervoer in plaats van met de wagen. Zo zie je als trage weggebruiker af en toe nog eens iets.
Ikzelf was deze morgen nogal verwonderd: Tiens, wie heeft daar zijn valies aan die paal gebonden? Oeps, ‘t schijnt nogal waardevol te zijn, want er hangen nogal wat sloten aan….
Ik ben van nature nogal nieuwsgierig van aard en hier wou ik toch wel wat meer over weten.
Lees hieronder wat ik ontdekte en tevens een tip voor de eigenaar.
Uit CSI Miami, Bones en aanverwante Witses heb ik geleerd dat een nader onderzoek steeds begint met een visuele inspectie. Nou, ja. Misschien heb ik dat niet van Witse geleerd.
Als we wat dichter bijkomen, merken we een sticker op. Hmmm, dit vraagt nòg nader onderzoek |
|||
Sirien ? Een sirene ? Hmm weinig waarschijnlijk. | |||
Als we even de slaap uit onze ogen wrijven, lezen we: “Traffic Engineering”.Juist ja, gewoon … een koffertje om de verkeersintensiteit te meten. Dat ik daar niet aan gedacht had.
Hiermee was mijn probleem nog sneller opgelost dan Witses gemiddelde. Toegegeven, ‘t gaat hier ook niet om een misdaad of zo. En van verhullen of geheimdoenerij was al helemaal geen sprake. Maar hé, wil je alsjeblief mijn klein persoonlijk succesje niet vergallen?
Ik had jullie trouwens ook nog een tip beloofd. Maar eigenlijk is het meer voor de opdrachtgever:
Het lijkt me zinvol om niet alleen het verkeer te analyseren in het begin van de Tuinlei, maar ook bijvoorbeeld ter hoogte van de Oude Bosstraat of op het einde van de straat.
In het begin van de straat meten we immers voornamelijk het bewonersverkeer (zowel van de Tuinlei, als van de woonwijk rond Van Hoofstatstraat/ Legrandstraat). Als je niet oplet, meet je sommige voertuigen zelfs tweemaal, want velen rijden de straat een eindje in om te keren, daarna terug te komen en vervolgens te parkeren.
Het is pas in combinatie met metingen ter hoogte van de boven-Tuinlei dat je een zicht kan krijgen op het huidig doorgaand verkeer. En eerlijk gezegd … ik heb geen meettoestel nodig om te zien dat er een pak minder verkeer is ter hoogte van bijvoorbeeld huisnummer 89 dan ter hoogte van nummer 9.
Een alerte burger ben jij toch Lieven!
Maar het is waar, correcte gegevens zijn dit niet, waar is dat nu weer goed voor ?
Volgens mij dient dat valieske om het aantal joggers te tellen die er volgens het gemeentebestuur niet zijn in onze straat… en het heeft inderdaad geen enkele jogger kunnen registreren!