De Steenwinkelstraat is nu een maand afgesloten.
Van echt grote verkeersproblemen hebben we nog niets gemerkt, zeker niet van of naar Niel. Ja, we moeten misschien een beetje rondrijden en in sommige straten is het wat drukker dan vroeger. Voor de mensen in de Steenwinkelstraat zelf en de zijstraten is het centrum bereiken niet altijd evident, maar een verkeersinfarct kunnen we het niet noemen, toch? Alleszins niets gemerkt dat een beetje vroeger (of later) vertrekken niet kan oplossen.
De Tuinlei is nog altijd afgesloten. Meteen het beste bewijs dat de aanleg van de Tuinlei niet nodig is voor de werken aan de Steenwinkelstraat. En dat was toch hét belangrijkste argument om er aan te beginnen of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zelfs een _tijdelijke_ aanleg van de Tuinlei was dus niet nodig geweest.
Voor de vraagstukliefhebbers onder jullie. Is het jullie al opgevallen dat, gerekend in aantal werkdagen, deze formule van toepassing is: 3000m Steenwinkelstraat = 2 x 300m Tuinlei ? Of anders gezegd: de tien keer langere Steenwinkelstraat kan in het dubbele van de tijd van de Tuinleiwerken al afgewerkt worden.
Hoe zou dat komen? Was de aanleg van de Tuinlei dan toch niet dringend genoeg om ook daar meer middelen en mensen in te zetten? Een inspanning waar we, voor wat betreft de Steenwinkelstraat, trouwens erg blij om zijn.